21 Şubat 2012 Salı

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN "ASKER" BEKLEME METODLARI...

Her Türk genci için şart koşulan ve olmazsa olmaz askerlik meselesi...Askerliğini yapmamış adama ne kız veririler ne iş..Günümüzde iyice abartanlarda var askerliğini yapmayanlara acıyarak bakanlar..(ben bizzat gördüm böylelerini)Dolayısıyla her 18 yaşını doldurmuş türk genci ,öncelikle yırtmak için çeşitli yollara başvursa da (=master,akademik kariyer,yurtdışı eğitim programları,bedelli vs) sonunda bu sisteme ayak uydurmaua mahkumdur.

Bu durum yapan kadar bekleyeni de etkilemektedir.herkes hayatının bir döneminde ya sevgilisini, ya eşini ,ya oğlunu ,ya kardeşini ,ya dayısını ,ya kuzenini ya da askeri beklemiştir.Şu birkaç aydır bende bu furyanın içindeyim ve benim gibi bekleyen ya da gelecekte bekleyecek olanlar için bu yazıyı yazmak istedim.

3 temel metod var


  1. Mezura Metodu
Gerekli Malzemeler;

  • mezura
  • makas
  • bant


sevgili patronumun yöntemi olarak mezurayı ,duvara yapıştırıyoruz.sonra her gün bir cm keserek ,aslında somut olarak kalan süreci görebiliyoruz.geçmek bilmeyen son günler için ideal olduğu söylenir.( kısa dönemlere tavsiye edilir)

2.İl Metodu

Gerekli Malzemeler;

  • Türkiye haritası
  • plakalar
  • kalem

Bu yöntem bir çok kişi tarafından bilinir. son 81 günü il ve plaka olarak saymaktan geçer.Trafikte giderken plakaları merak ediyor, kafanıza takıyorsanız benim gibi tam size göre bir yöntem.

3.Şablon Metodu

Gerekli Malzemeler;

  • şablon
  • bir resim
  • çerçeve

kısa dönem ve uzun dönem ,döneminize ait şablonunuzu çıkartıyorsunuz.bunu çok sevdiğiniz bir resimle birleştirip çerçeveletiyorsunuz .ister iş yerinize ister evinize asarak her gün bir günü işaretliyorsunuz.ben camlı çerçeve yaptırdım ve silinebilien porselen kalemleriyle her güne bir çizik atıyorum. hem daha sonrasında hatırası kalabilecek bir eşya da olabilir.

baana bu hoş ve anlamlı şablonu oluşturan emrah (pek) arkadaşıma tekrardan çoook teşekkürler,iyki varsın emrahcığım.

şimdilik en çok uygulanan yöntemleri bu şekilde sonlandırıyorum.sizlerinde bildiği farklı metodlar var ise paylaşmanız ricasıyla, hepimizi sevdiklerimize allah kavuştursun.hayırlı teskereler...

ipek
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder